جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه القدس العربی جمعه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: صاحب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی استعفای خود را به محمود عباس رییس تشکیلات تقدیم کرد.

صاحب عریقات

به گزارش ایرنا ؛ این گزارش می افزاید: عریقات پنجشنبه شب استعفای خود را به دلیل اعتراض به روند مذاکرات با رژیم صهیونیستی و عدم بررسی مسائل مهم میان دو طرف به محمود عباس ارائه داد.

برپایه این گزارش، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هنوز استعفای وی را نپذیرفته است.

القدس العربی در ادامه گزارش افزود: عریقات به همراه محمد اشتیه از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح و کادر مذاکره کننده فلسطینی از مقام خود استعفا داده است.

منابع خبری اعلام کردند که روند دیدارها میان مذاکره کنندگان فلسطینی و اسرائیلی ظرف دو هفته اخیر پرشتاب بوده و تاکنون بیش از 14 دیدار میان دو طرف برگزار شده است.

در ادامه خبر آمده است: یک منبع فلسطینی به القدس العربی گفت که فلسطینیان به شدت از دو تصمیم اخیر اسراییلی ها سرخورده و خشمگین شده اند.

مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا تصمیم به ویران کردن 20 منزل در قدس و ساخت و ساز بیشتری از واحدهای مسکونی کردند.

این منبع فلسطینی افزود: رهبری فلسطین امکان توقف مذاکرات و ازسرگیری درخواست ها برای پیوستن به نهادهای بین المللی در سازمان ملل را بررسی می کند.

این منابع گفتند که استعفای عریقات بسته به نظر عباس است که آن را قبول و یا رد کند و یا با توجه به منافع مردم فلسطین آن را به تاخیر اندازد.

منابع مذکور گفتند که استعفای عریقات به دلیل اعتراض به پایبند نبودن اسراییل به تعهداتش در قبال روند صلح و ادامه شهرک سازی و یهودی سازی قدس بوده است.

این درحالی است که خبر استعفای عریقات ازسوی برخی مسئولان فلسطینی به شکل کامل رد شده است.

کد خبر 237119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز